Tuesday, March 7, 2017

Kisah Seorang Doktor Hamil dan ESP

Membaca kisah seorang doktor medical pengalaman pertama mengambil ESP Shaklee membuatkan saya tersenyum sorang-sorang sebab saya juga mempunyai kisah yang sama seperti beliau iaitu ESP yang pertama saya minum adalah ketika saya hamil anak ketiga tahun 2014-2015.

Jom baca,

ESP baik untuk wanita hamil, berpantang dan menyusu. 
Kisah Doktor Mengandung bersama ESP
----
Seperti kebanyakan doktor, saya tak percaya pada supplements. Bukan sebab apa, sebab saya dah pernah cuba sejak zaman university tapi tak pernah berkesan.
Saya pernah beli set kulit vitamin C, E dan B Complex tapi saya tak makan. Sebab kawan saya pm so saya beli saja. Tapi sebab saya tak percaya, saya biar saja. Tambah saya tak suka telan pil. Susah nk telan pil.

Mengandung kali pertama, sangat mencabar pada saya. Alahan teruk, eksiden lagi sampai duduk atas kerusi roda sebulan sb sakit tulang belakang. Penat sangat rasanya. Hanya amalkan calcium,obimin dari KK dan neurogain. Hanyir sgt neurogain ni. Rasa lagi nak muntah.

Anak kedua termengandung selepas setahun. Dahla fobia mengandung. Kalau boleh nak anak saja tak suka mengandung. Lumrah kerja saya mmg 14 jam lamanya. Bayangkan mengandung nak kerja lama2. Sigh. Memang rasa nak nangis. Memang nangis pun. Tapi rezeki Allah SWT nak bagi juga. Anak kedua masih alahan. Tak suka tangkap gambar sebab asal letak gambar kt fb, kawan2 doktor sibuk serbu.
Hb berapa?? Low?? Kenapa pucat??


 Masuk 26 minggu, dah tak tahan lagi. Jam 8 mlm saja bateri low. Kerja tak boleh balik lagi. Suara makin perlahan. Pesakit pun kena rapat dengan doktor baru dengar. Balik rumah nangis2 bagitahu suami saya dah tak tahan macam ni. Ada byk bulan lagi.

Saya penat. Setiap malam 5x kaki cramp sampai nak tido pun fobia. Badan rasa lemah. Selalu rasa nak pitam. Saya ada anemia. Selalu migrain. Muka kelabu mcm zombie.
Saya minum susu Dutch lady setiap hari sampai senior saya cakap nanti kena kencing manis ni.
Laa dah nak kalsium tak minum susu macam mana. Masin mulut dia gula saya tinggi. Terus tersentak. Saya stop susu!! Minum susu pun cramp saja kaki.
Saya berdoa kepada Allah SWT supaya permudahkan ujian saya. Allah yg nak beri rezeki ini walaupun saya tak bersedia jadi tolong berikan saya kekuatan dan semangat.

Suatu hari saya terdetik utk cuba ESP. Saya yg anti supplement anti Shaklee. Boleh terdetik. Kuasa Allah SWT orang yang tak suka pun boleh suka. Saya tak minum soya. Saya tak suka rasa soya.

Saya contact rakan saya seorang doktor juga. Dr Maryam. Beliau suggest Ostematrix dan ESP. Saya terus bancuh ESP dgn milo supaya tak rasa soya. Alhamdulillah saya suka rasa ESP campur milo.

Selepas 2 hari, saya tidak pernah terkena cramp kaki mlm2. Saya jadi seorang doktor yg ceria semula. Jam 8 mlm pun saya senyum, gelak2 usik pesakit saya. Saya happy sangat sebab saya sihat dan kuat. Saya bertenaga.

Subhanallah kenapa tak rasa mcm mengandung pun ni?
Rasa mcm diri saya yg tak mengandung. Begitu cergas.
Staff mula tegur doktor berseri skrg ni. Tak pucat.


Pesakit mula tegur doktor mengandung nmpk berseri. Kulit doktor cantik.
Tak pernah seumur hidup org puji kulit saya gebu.
Hidung,pipi, dagu smua jd tegang. Mmg awet muda. Hahahaha.

Terus mana2 ibu mengandung yg nangis2 depan saya, saya suggest kan ESP. Alhamdulillah mereka smua cakap dah boleh bangun pagi2.

Kenangan mengandung anak kedua mmg sangat manis. Kerana Shaklee, saya tidak lagi serik untuk mengandung. 

Saya enjoy mengandung.
Bila kita cukup supplements, kita sihat kita akan happy.

Nikmat kesihatan adalah nikmat paling mahal.
Bila Allah tarik baru kita terasa.
Begitulah kisah pertama kali saya berasa Shaklee dan terus jadikan bisnes. Hanya tuk tlg ibu lain dari rasa apa yg saya rasa.

Itu kisah ESP masa mengandung. Masa beranak lain pula.

DR Hasifah, 
Happy Shaklee User

Taraaa...

ESP baik untuk wanita hamil, berpantang dan menyusu.
Tak tumbuh tak melata, tak sungguh orang tak kata. Pengalaman saya sendiri hamil 3 orang cahaya mata mempunyai crite yang tersendiri.

Anak pertama tak kenal dengan shaklee tapi sangat suke minum air soya. kebanyakannya minum air kotak &yang jual biasa-biasa. Anak pertama menghidap penyakit alahan & ekzema yang agak terok.Kulitnya sangat sensitif terhadap perubahan temperature.. peluh.. maknn.. bahan kimia dan sejurus stop susu badan.. memang terserlah penyakit dia hinggakan dia juga tak berminat dengan aktiviti luar dan lasak. mudah sakit & ada asthma.

Hamil anak kedua, tak lalu minum soya, Alhamdulillah anak sihat & bebas dari pelbagai sakit kulit berbeza dengan abangnya. Cuma fasa-fasa kehamilan adalah sangat-sangat meletihkan.

Hamil anak ketiga di ketika usia anak kedua 9 tahun adalah saat-saat yang sangat mengujakan dan kali pertama menggunakan suplemen shaklee beserta ESP ketika hamil. Sihat, ceria & sangat-sangat cergas. Syukur sangat-sangat bertemu Shaklee tambahan faktor usia yang semakin menginjak 40an, wanita hamil mudah terdedah kepada risiko kencing manis dan darah tinggi dan saya bebas dari ke semuanya. Iye.. Alhamdulillah dgn izinNYA baby lahir normal, sihat & kulitnya sangat2 lasak.. bebas ekzema.. serta imun badan sangat kuat. 

Saya percaya pemilihan nutrisi yang baik akan membantu proses kehamilan, bersalin, berpantang & menyusukan anak dengan jayanya. Sebab itu saya memilih yang terbaik untuk dikongsikan bersam-sama pembaca saya. Khususnya protein ESP yang semulajadi membantu pertumbuhan sel-sel baru buat ibu hamil & bayi dalam kandungan. Baca lanjut perbezaan soya biasa dan soya Non GMO Energizing Soya Protein Shaklee.


Bagi yang ingin mendapatkan trus ESP secara online boleh klik gambar ni yang akan bawa direct trus belian online kepada anda.
ESP, Energizing Soy Protein Vanilla Flavour

Dan bagi yang ingin nak tau lanjut keperluan ibu mengandung dari kaca mata seorang doktor perubatan, boleh baca di SINI atau nak dapatkan konsultasi eksklusif dan percuma dari saya, bolehlah hubungi saya di,

FB : Siti N Sheikh Abdullah
FB Page : CelikSihat Page 
Blog : CelikSihat 
Instagram : kakct_shaklee
Email : sitinurra77@gmail.com
HP : 019-514 6495
WhatsApp : www.wasap.my/60195146495
COD Area : Tronoh, UTP, UITM, Bandar U & Seri Iskandar

Inshaallah saya sedia membantu anda!

Pengedar Shaklee Perak 
Pengedar Shaklee Ipoh 
Pengedar Shaklee Batu Gajah
Pengedar Shaklee Tronoh 
Pengedar Shaklee Seri Iskandar
Pengedar Shaklee UTP
Pengedar Shaklee UiTM Seri  Iskandar 
Pengedar Shaklee Bandar U 
Pengedar Shaklee Bota

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...